ליצמן מזהיר: "אם יפגעו בקצבאות הילדים ובישיבות – לא תהיה ממשלה" • האזינו

דוד לזר No Comments on ליצמן מזהיר: "אם יפגעו בקצבאות הילדים ובישיבות – לא תהיה ממשלה" • האזינו
17:10
30.04.24
קובי פינקלר ומוטי הלפרין No Comments on הפיקו לקחים: האוגדות שיצאו מעזה נערכים לפעילות ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (חמישי) העריך סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי הממשלה הצרה תוכל להתקיים גם בהרכבה הנוכחי אך מאיים כי אם יפגעו בהסכם הקואליציוני עליו חתמו הם יפרשו מהממשלה.

סגן שר הבריאות אמר את הדברים הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם מני גירא שוורץ ודוד חכם ב'קול חי' והדגיש כי "אם אני אראה שהם יפגעו בקצבאות הילדים והישיבות לא יהיה 61 לממשלה. והכוונה היא לכל 75 סעיפי ההסכם הקואליציוני", הגיב ליצמן על הכוונה לקצץ בכספים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות.

ליצמן נשאל על דברים שאמר ליברמן כי הוא בקשר טוב עם החרדים ועם ליצמן, "אין לי מושג איזה ליברמן דיבר. אני לא מדבר איתו אך לא מתנגד שיצטרף לממשלה", ענה ליצמן והוסיף כי "אני מתנגד רק ללפיד, אם יצטרף לממשלה אני יפרוש ממנה".

"האם אין תקנה ללפיד?", נשאל ליצמן שענה כי "בקשת סליחה מצידו לציבור החרדי לא תספיק, שיוכיח במעשים ובהצבעות".

ובעניני משרדו – משרד הבריאות חשף סגן השר ליברמן כי הוא עומד לאכוף את עושק החולים במזנוני בתי החולים ולקבוע מחירים מפוקחים.

"משרד הבריאות עומד להחיל הגבלות בנושא מחירי מוצרי המזון בקפיטריות בבתי החולים. המחירים שם הם ממש שערורייה", לדברי ליצמן, "יקח קצת זמן אבל כבר יצאנו למכרז באיכילוב. כפיילוט משם נלמד להמשך", לדבריו, "משרד האוצר מפקח כל המכרז הזה. זה מורכב יותר אבל יבוצע".

כמו"כ התייחס סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן הבוקר ב'קול חי' לתוצאות שהתפרסמו אמש על מדדי האיכות של בתי החולים.

"לראשונה משרד הבריאות המאובק והביורוקרטי מוביל מהלך שקיפות ציבורית וקובע לציבור איזה בית חולים טוב וגם במה הוא טוב. קבעו 4 מדדים מקצועיים והמשרד בחן אותם במהלך שנתיים ויותר. זה יצר ענין גדול וזה חשוב", אמר ליצמן.

כמו"כ יש לציין כי המהלך הזה הוכרז כבר על ידי ליצמן בקדנציה הקודמת בשנת 2012 וכעת הוא יצא לפועל בתוצאות בשטח.

עוד התייחס ליצמן למשה שפורסם שלשום – טיוטת חוזר מנכ"ל לקביעת הגבלות מחירי חניה בבתי החולים, לדבריו של סגן השר מדובר "במהלך חברתי וחשוב. אין סיבה שישלמו מחיר מופקע לחניה רק בגלל שאתה חולה. זה שטח ממשלתי וצריך לטפל בזה. שלב ראשון נטפל בשטחים הממשלתיים ואח"כ ננסה גם בציבורי ובפרטי. מה שהחוק מאפשר".

האזינו לראיון המלא:

 



0 תגובות